Toimintaa eläkeläisille

Seurakunnan diakoniatyö tarjoaa vanhemalle väelle kerhotoimintaa, retkiä, leiripäivän ja kirkkopyhän.  Diakoniatyön vapaaehtoiset ovat mukana mm. Yhteisvastuukerääjinä, torikahviloita järjestämässä ja kahvittajana hartauspiirissä. Vapaaehtoisille järjestetään kerran vuodessa virkistyspäivä.

Diakonissat Päivi-Riitta ja Tiina toivottavat sinut lämpimästi tervetulleeksi mukaan toimintaan!

Kultaisen iän kerhot

Keskustan Kultaisen iän kerho kokontuu yleensä kuukauden toisena torstaina seurakuntakeskuksessa klo 11.30 - 13.30.  Kerho toteutetaan yhdessä Punaisen Ristin vapaaehtoisten kanssa.  Mukana on seurakunnan työntekijöitä.  Aloitamme keittolounaalla ja päätämme kahvitteluun.  Lounaan hinta on 5€.

Luhalahden Kultaisen iän kerho kokoontuu kuukauden kolmantena torstaina klo 10 - 12.  Mukana myös seurakunnan työntekijöitä ja tilaisuudessa on keittolounas, jonka hinta on 5€.

Syntymäpäivä käytäntö

Syntymäpäivä käynneillä käyvät sekä papit että diakoniatyöntekijät.

- Seurakuntakeskuksessa järjestetään juhla 70-, 75- ja 80-vuotiaille

- Papit käyvät onnittelemassa 90- ja 100 vuotiaita.

- Diakoniatyöntekijät onnittelevat 85-vuotiaita ja 91v - 99v.

Työntekijät ottavat yhteyttä syntymäpäiviään viettäviin ennen juhlapäivää ja sopivat mahdollisesta onnittelukäynnistä.

Laitoksissa olevien onniteltavien suhteen omaiset voivat olla myös yhteydessä kirkkoherranvirastoon, koska työntekijät eivät aina tiedä, että vanhus on laitoshoidossa.