Lähetystyö seurakunnassamme

Kirkon lähetystyössä suuntaudutaan erityisesti sinne missä evankeliumia ei vielä tunneta. Se perustuu Jeesuksen antamaan tehtävään: "...Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni... (Matt 28:18-20)".

Lähetystyötä tehdään sanoin ja teoin – julistamalla evankeliumia ja palvelemalla lähimmäistä. Osallistumalla oman seurakunnan lähetystoimintaan yksityinen ihminen voi konkreettisesti auttaa kaukaista lähimmäistään.

Lähetyskirpputori

Vanhan pappilan eli Olokolon päädyssä on kirpputori, jonka tuotto menee oman seurakunnan nimikkolähetyskohteiden hyväksi.  Aukioloajat ovat: keskiviikkona 10-13 ja lauantaina 10-13.

Kirpputorille vastaanotetaan aukioloaikoina puhdasta ja ehjää vaatetta, taloustavaraa ym., mutta ei huonekaluja eikä mielellään sähkölaitteita. Otamme vastaan vain 2000-luvun kaunokirjallisuutta.

- Kirpputori toimii vapaaehtoisin voimin, ja myyjäjoukkoon mahtuu aina myös uusia.
- Kirpputorilta avustuksia lähtee myös eteenpäin Lähetysapu ry:n kautta.
- Kokoamme tarvikkeita äitiysavustuspakkauksiin, jotka toimitetaan Viroon Palamusen ystävyysseurakuntaan.

Seurakunnan lähetyskirpputori sijaitsee vanhassa puupappilassa eli Olokolon päädyssä.
Kirpputorin kautta kulkee vuosittain tuhansia vaatekappaleita. Kannattaa siis poiketa säännöllisesti!

Nimikkolähetit ja -kohteet

Taneli Skyttä

Taneli tekee diasporatyötä asiantuntijan roolissa Kreikassa olevien pakolaisten ja muiden kaukana kotoaan olevien parissa. Hän on Lähetysyhdistys Kylväjän palveluksessa.

Kirsi Vimpari

Kirsi tekee lapsi- ja nuorisotyötä Tartossa, Virossa. Lähettävänä järjestönä on SLEY. Lue Kirsin esittely SLEY:n sivulta.  Samasta paikasta löytyy hänen lähettikirjeensä ja mahdollisuus liittyä tukirenkaaseen.

Miksi Virossa tehdään lähetystyötä? Tältä videolta löytyy mielenkiintoista tietoa!

Evankeliumia saariin ja nuorisotyö

Seurakuntamme tukee evankelioimistyötä Victoria-järven saarissa sekä nuorisotyötä alueen hiippakunnassa. Yhteistyöjärjestö on SLS.

Linkki avautuu uudessa välilehdessä - Lähetystyön uutisia Tansaniasta (FacebookLinkki avautuu uudessa välilehdessä)
     - Lue millaista työtä SLS tekee Tansaniassa.

Teija ja Michael Greed

Teija ja Michael Greed ovat mukana raamatunkäännös- ja kielityössä Euraasian alueella SIL Internationalin työyhteydessä. Teija on käännöskonsulttina mukana Venäjän vähemmistökielten projekteissa ja avustaa kielitiimejä kielikonsulttina. Michael johtaa järjestön Euraasian viestintä- ja tiedotustyötä. Lähettävä järjestö on SEKL. Teijan ja Michaelin lähettikirjeen voit tilata Juha Ailan kautta joko paperi- tai sähköpostiversiona: juha.aila@evl.fi

Suvi ja Tatu Kekkonen

Seurakuntamme tukee vuosittain taloudellisesti myös Tatu ja Suvi Kekkosen työtä Operaatio Mobilisaatiossa. OM on kansainvälinen yhteiskristillinen lähetysjärjestö. Tatun, Suvin ja OM:n näkynä on motivoida ja varustaa ihmisiä lähetykselliseen elämäntapaan, niin että jokainen voisi löytää paikkansa osana Jumalan suurta suunnitelmaa. Seurakunnastamme PyhäParkki-yhteisö on osa Suvin ja Tatun taustajoukkoja.