Koivikko -kasvun paikka

kirkkoherra Esko Mattila

Koivikon leirikeskuksen rakennusprojekti on nyt valmis. Uudistettu majoitustila on valmis ottamaan vastaan sekä oman seurakuntamme jäseniä että myös muita korkeatasoista ja viihtyisää leiripaikkaa etsiviä. Majoituspaikkoja on 36, mutta kapasiteettia voidaan lisätä tarpeen tullen noin 45 petipaikkaan. Huoneissa on kerrossängyt, mikä luonnollisesti asettaa rajat aivan vanhimmille yöpyjille, joiden saattaa olla vaikea käyttää yläpetiä. Kulku rakennukseen on esteetön liikuntarajoitteisille.

Usein leiripaikasta jää kaksi muistoa mieleen: siellä oli hyvä nukkua ja ruoka oli hyvää. Uuden majoitustilan ohella Koivikko sai myös täysin uudistetun laitoskeittiön. Kun meillä on tarjota vielä kauniin satahämäläisen luonnon keskellä loistava rantasauna viihtyisän takkatuvan kera sekä asianmukainen päärakennus kokoontumis- ja luentotiloineen, paketti on kasassa.  Viihtymiseltä on vaikea välttyä.

Koivikko tarvitsee edelleen tukea, jotta seurakunnan talous pysyisi vakaana. Olemme laatineet rahoitukseen 10 vuoden suunnitelman, joka tiivistyy seuraavassa: Hintalappu leirikeskuksen uudistamiselle oli noin 1 milj. euroa. Yhden kolmasosan (siis 330 000) kykenemme rahoittamaan budjettivaroistamme. Toisen kolmanneksen laskemme saavamme ulosmyynnillä. Viimeinen kolmannes ajateltiin kattaa lahjoituksin ja tempauksilla, mm. konserteilla, paitojen myynnillä ja tavallisilla lahjoituksilla.

Rohkenemme myös tarjota Koivikkoa testamenttilahjoituksen kohteeksi. Onhan koko paikka iso Jumalan ihme! Se on kasvanut Jyllin pariskunnan testamenttilahjoituksesta tärkeäksi hengellisen kasvun paikaksi ennen muuta ikaalilaisille rippikoulunuorille ja varhaisnuorille. Nykymuotoisena Koivikon käyttömahdollisuudet kasvavat moninkertaisiksi. En tiedä parempaa kohdetta Ikaalisissa, jossa lahjoitus koituisi niin monen hyväksi kuin uudistunut Koivikko on.

Hyvät ikaalilaiset!
Koivikon palvelut ovat siis ensin kaikkien ikaalilaisten, mutta myös muiden käytössä. Ottakaa siis Koivikko omaksenne. Leirien lisäksi paikkaa voi tilata kastejuhliin, syntymäpäiviin, serkkutapaamisiin, sukukokouksiin, saunailtoihin, harrastepäiviin, yms, yms. Seurakunnan työntekijät tarjoavat osaamisensa käyttöönne ja haluavat, että viihdytte, onnistutte ja tilaisuudellenne on parhaat puitteet.

Ikaalilaisten parhaaksi!

Rakennusprojekti

Uuden majoitusrakennuksen pääsuunnittelija oli Jyrki Kihlakaski ja pääurakoitsijana Arvorakentajat Oy Karvialta. Rakentaminen aloitettiin 6.10. Tuolloin Arvorakentajien toimitusjohtaja Tomi Alatalo ja työnjohtaja Pentti Peltoniemi kävivät mittailemassa rakennuksen paikan. Rakennustyöt edistyivät syksyllä suotuisten säiden ansiosta. Käyttöönottojuhlaa vietettiin 2. kesäkuuta.

Koivikkoa voi siis edelleen tukea taloudellisesti. Lahjoituksen tehdä seurakunnan tilille Aito Säästöpankkiin FI16 4503 1040 0127 02 (viestikenttään teksti "Lahjoitus Koivikon majoitusrakennushankkeelle").

Ohje:
Kuvagallerian kuvat aukenevat suuremmaksi klikkaamalla ja sitten niitä voi selata. Kuvat on ottanut Miikka Salo.

YouTube-video