Hautausmaat

Ikaalisten seurakunnalla on käytössä kaksi hautausmaata. Kirkonviereistä hautausmaata nimitetään Pohjoiseksi hautausmaaksi ja toista, Pilvilinnankadulla olevaa Eteläiseksi hautausmaaksi.

Kirkon vieressä on sankarihauta-alue. Alueella on 324 sankarihautaa sekä Armas Tirrosen suunnitelema muistomerkki nimeltään "Sotaan lähtö".  muistomerkistä käytetään myös nimeä "Iäisyyden rajalla".
Kirkon seinustalla sankarihauta-alueen vierellä on Jussi Hietasen suunnittelema Talvisodan muistomerkki sekä Bertel Strömmerin suunnittelema Vapaussodan muistomerkki.

Hautausmailla ja kiinteistöjen ulkoalueilla työskentelee kolme vakituista työntekijää, joiden työkenttään sisältyy osin myös muita tehtäviä. Kesäaikana hautausmailla on lisäksi 10-11 kausityöntekijää eripituisissa jaksoissa. Seurakuntapuutarhuri on hautaustoimesta vastaava viranhaltija.

Tietoa hautojen hoidosta.