Ystävyyttä yli rajojen

Ikaalisten seurakunnassa on vuosien ajan oltu aktiivisessa yhteydessä ystävyysseurakuntiin Kontupohjaan ja Palamuseen. Ystävyyttä on rakennettu vierailujen ja henkilökohtaisten kohtaamisten kautta. Aikaisempina vuosina korostui taloudellinen ja materiaalinen apu, mutta nykyään taloudellistakin apua tärkeämmäksi on nähty keskinäinen tukeminen. Ikaalisten seurakunnan tavoitteena on auttaa ystävyysseurakuntia saamaan uusia jäseniä. Yhteisenä tavoitteena uuden toiminnan kehittäminen seurakuntien välisen vuorovaikutuksen kautta.

Ystävyysseurakuntatoiminta on tempauksia, talkoita ja vierailuita. Se on ystävyyden rakentamista niin Ikaalisissa kuin rajojen yli Karjalaan ja Viroon! Hallinnollisesti toiminta on osa lähetystyötä. Tietoa toiminnasta ystävyysseurakuntatyön yhdyshenkilöltä Juhani Haverilta.