Suomalainen messu

su 1.10. klo 16.00

Ikaalinen-sali

Alkuperäinen Suomalainen messu juhlaversiona

Suomen itsenäisyyden satavuotisjuhlan  kunniaksi Lasse Heikkilän Suomalainen messu toteutetaan juhlaversiona konserttisaleissa ja kirkoissa eri puolilla Suomea 2017.  Noin puolentoistatunnin mittaisen sävelteoksen aikana katsojat pääsevät keskelle suomalaisen luonnon kauneutta multimediaesityksenä, vierailevat monissa suomalaisuuden musiikkityyleissä pohjalaisesta uhosta Itä-Suomen iloisuuteen sekä voivat elää uudelleen satavuotisen Suomen ilot ja surut. Teos koskettaa monin tavoin itsenäisyyden ajan historiaa ja on musiikillisesti sukua suomalaiselle kansanmusiikille. Runebergin perinnön viitoittamalla tiellä eri heimojen tunnuspiirteet erottuvat tyylien ja tunnelmien kirjoissa. Tekstissä hehkuvat suomalaiset luontokuvat.
  • Jumalanpalvelukset ja uskonelämä Jumalanpalvelukset ja uskonelämä
  • Musiikki Musiikki

Lisää tietoa: Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Ikaalisten seurakunta ja Ikaalisten kaupunki