Jumalan siunaus Suomen yllä

su 10.2. klo 16.00 – su 10.2. klo 18.00

Altin sali

Luento Jumalan läsnäolosta ja vaikutuksesta Suomessa sotavuosina Kapteeni evp Olli Seppänen Su 10.2. klo 16-18 Altin salissa järj. Ikaalisten seurakunta ja Kansan Raamattuseura

Perinteisesti on opetettu, että Jumala ilmoittaa itsensä Raamatun kautta, mutta myös mm. kansojen vaiheissa – kuten Israelin kansan ja Suomen kansan. Suomen suhteen tämä on nähtävissä mm. sotavuosien vaiheissa. Viisi sodan vuotta jättivät kipeät arvet monen ihmisen ja perhekunnan elämään. Useat kärsivät niistä vielä tänäkin päivänä. Sota lähensi myös monien suhdetta elävään Jumalaan. Häntä huudettiin avuksi myös valtionjohdon kehotuksesta niin rintamalla kuin kodeissa ja kirkoissa. Monien kokemus on ollut se, että selviytymisen takana on Jumalan vaikutus. Meille ovat tuttuja sanonnat ”Talvisodan ihme” ja ”Jatkosodan torjuntavoitto”. Olemme kuulleet lukuisia puheita tai lukeneet kirjoista aidoista sankariteoista. Harvemmin kuulee tai voi lukea Jumalan läsnäolosta ja vaikuttamisesta niiden toteutumiseksi. Aiheesta luennoi sunnuntaina 10.2. Altin salissa Kansan Raamattuseuran kouluttaja, hävittäjälentäjänä Ilmavoimissa palvellut, Olli Seppänen.

Olli Seppänen on Oulusta kotoisin oleva ilmavoimissa palvellut opistoupseeri. Sotilasarvoltaan hän on kapteeni. Virassa ollessaan Olli palveli hävittäjälentäjänä ja ilmataisteluopettajana Karjalan Lennostossa Rissalassa. Viimeiset palvelusvuodet hän toimi operaatiotaidon ja taktiikan opettajana, sekä henkilökunnan kurssien johtajana Korkeakouluosastolla Ilmasotakoulussa, joka sijaitsi tuolloin Kauhavalla. Vuoden 2010 alusta hän on toiminut Kansan Raamattuseurassa avustavana työntekijänä, nykyisin Koulutuspalveluissa. Olli asuu vaimonsa Johannan kanssa Kuopiossa. Heillä on neljä aikuista lasta ja kuusi lastenlasta.

• Aikuisille Aikuisille
  • Jumalanpalvelukset ja uskonelämä Jumalanpalvelukset ja uskonelämä